Oakwood fortsätter bygga varumärken på nätet

Svenska Coloud Headphones lanserar en helt ny linje hörlurar och passar samtidigt på att ge varumärket ett ansiktslyft. Produkterna lanseras globalt med en ny digital flaggskepps-butik som tagits fram tillsammans med byrån Oakwood Creative.

Varumärkesbyggandet på nätet blir allt viktigare, så när Coloud nu släpper en ny linje hörlurar och nylanserar sitt varumärke online tar man hjälp av Oakwood. Samma byrå som hjälpte klocktillverkaren Triwa när de nylanserade sin närvaro på nätet.

– Vi på Zound Industries (företaget bakom Coloud) har sedan länge ett nära samarbete med Oakwood för onlineaktiviteter. Därför var det självklart att arbeta fram ett nytt sätt att visa upp hörlurarna och vårt nylanserade varumärke tillsammans. Vi känner oss trygga med att deras kreativa expertis får oss att ta det till en ny nivå. Säger Niklas Bergh, Creative Director på Zound Industries.

Annons

Vill vara mer än en E-handel

Den nya linjen hörlurar är enligt Coloud designade utifrån filosofin att perfektion inte nås när det inte finns något mer att lägga till, utan när det inte finns något mer att ta bort. Samma filosofi ville man återspegla online, därför krävde den nya produktlinjen en ny e-handel.

Stort fokus har enlig Coloud legat på användarupplevelsen och målet har varit att bli mer än bara en e-handel, det ska också vara en upplevelse av varumärket. Bland annat kan butikens besökare ta del av en modells alla färgkombinationer och specifikationer på en och samma sida genom att skrolla.

– Vi ville skapa något nytt som ingen har sett förut och samtidigt kombinera detta med enkla och tydliga köpflöden. Produkterna och varumärkets enkelhet kommer tydligt fram genom sitens enkla struktur där besökarna kommer nära de olika produktmodellerna i ett enkelt flöde. All grafik är dessutom anpassad för retinaskärmar för att ge bästa möjliga upplevelse. Säger Joakim Flodman, Creative Director på Oakwood.

Ni finner den lite annorlunda nätbutiken här.
 
Källa: Press

Annons